Intervju Samo Kenda (Berryska)

Kakovost se začne z (najboljšo) surovino

Samo Kenda se v beli halji sprehaja po destilarni pri Dolenjskih Toplicah. V njegovih stvaritvah pa uživa vedno več ljudi.

Danes ste motor ekipe, ki skrbi za pijače blagovne znamke Berryshka. Kako ste zašli v proizvodnjo alkoholnih pijač?

Malokdo ve, da so bili naši prvi začetki poslovne poti davnega leta 1990 najprej usmerjeni na trgovanje in proizvodnjo zdravilnih rastlin in gozdnih sadežev. Ljubezen do zelišč je naša stalnica. Najeli smo staro destilarno in začeli s proizvodnjo eteričnih olj, predvsem iz brinovih jagod. Še danes to olje proizvajamo ter ga prodajamo praktično po vsem svetu. Alkohol je prišel na vrsto pozneje.

Kako to?

Eterična olja so sezonskega značaja, zato smo iskali dopolnilno dejavnost. Brinje je bilo praktično vedno pri hiši, zato je bil precej logičen korak, da smo začeli kuhati brinjevec.

In potem ste zavili še na področje čokolade. Zakaj?

Sestra Zdenka je vedno uživala v izdelavi slaščic, zato smo se odločili, da njen hobi povežemo z družinskim poslom. Danes je vodja čokoladne delavnice, ki izdeluje vse od čokoladnih tablic do kroglic in pralin, pa tudi priljubljene čokoladne kozarčke, v katere seveda velja naliti pijače iz destilarne.

Od kje vam znanje za vse to?

Jaz sem popoln samouk. Z radovednostjo, zanimanjem in preizkušanjem se lahko človek marsikaj novega nauči.

Kolikor mi je znano, ste v karieri vozili tudi tovornjak. Koliko poslovnih preobrazb ste v življenju že opravili?

Veliko. Vojna na Balkanu nam je onemogočila normalno delo v branži prodaje zdravilnih rastlin in prisiljeni smo bili poprijeti za vsako delo. Takrat sva z očetom imela v lasti manjše tovorno vozilo in se »po sili razmer« usmerila v avtoprevozništvo.

Intervju Samo Kenda (Berryska) 1

Katere lekcije v poslu nikoli ne boste pozabili in zakaj?

Pomen konstantnih prodajnih ter marketinških akcij. Gradnja blagovne znamke je garanje, saj zahteva stalno aktivnost in prisotnost. Na domačem tržišču je blagovna znamka Berryshka že precej poznana, v tujini pa iščemo distribucijske kanale, preko katerih bi Berryshka dosegla končne kupce.

Danes ljudje ne kupujemo zgolj izdelkov, temveč predvsem uporabniške izkušnje. Kako jim vi servirate le-te?

Vsi izdelki Berryshka sodijo med t. i. premijske izdelke. Kakovost naših alkoholnih pijač iz leta v leto navdušuje ocenjevalce in okuševalce z vsega sveta, rezultat so prestižne nagrade. Mi poskrbimo za celovito uporabniško izkušnjo – od embalaže do vsebine. In če nas stranke obiščejo še na našem naslovu, jim v kavarni z lepo urejeno teraso vam postržemo s sladkimi dobrotami naše čokoladne mojstrice Zdenke. Nudimo vrhunsko postrežbo in ročno izdelane čokolade omejenih serij.

Delujete v tržni niši. Je zato vaše delo lažje ali težje?

Pravzaprav oboje. V nišah je manj konkurentov, je pa res, da so vsi, ki so prisotni občudovanja vredni tekmeci. Zato spanje na lovorikah ne pride v poštev. Zaradi tekmecev smo tudi mi boljši.

Katere so vaše ključne konkurenčne prednosti?

Izdelava vseh naših produktov poteka ročno in z izbiro najboljših surovin. Poudarek je predvsem na kakovosti brez uporabe industrijskih nadomestkov in aditivov. Prav tako izdelkom namenjamo zelo kakovostno embalažo in napreden dizajn. Posvečamo veliko pozornost izvirnim in unikatnim izdelkom, med katerimi najbolj izstopa brinovo žganje, starano v hrastovem sodu. Podobnega izdelka ne najdemo nikjer na tržišču in je med našimi kupci postal pravi hit.

Imate kakšno neizpolnjeno podjetniško željo?

Skorajda ne več. Izpolnil sem si dolgoletno željo in se podal v razvoj ter proizvodnjo prvega slovenskega viskija. Ta je izdelan popolnoma iz slovenskih surovin.

Kako motivirati prodajalce?

Kako motivirati prodajalce?

Bonusi in nagrade niso vse, kar motivira prodajno osebje. Še zdaleč ne. Zaposlene v prodaji lahko motivirate na več načinov. Vsi poznamo cilje in nagrade ter bonuse. A gre tudi drugače. Za motivacijo lahko poskrbi že skupinsko tekmovanje. V enem izmed klicnih centrov...

Kdo so prodajni specialci?

Kdo so prodajni specialci?

V podjetjih najdemo takšne in drugačne prodajalce. A kdor želi resnično uspešno prodajati, potrebuje prodajne specialce. Specialci so v vojski enota za posebne naloge. So najbolj izurjeni in izkušeni vojaki. Njihova analogija v prodajnem svetu pa so prodajni...

Postavite realne prodajne cilje

Postavite realne prodajne cilje

Prodajo je težko natančno napovedati, a glede na poznavanje razmer, lahko izkušeni vodje postavijo realne prodajne cilje. Nedosegljivi cilji pa ne pomagajo nikomer, ne prodajnikom, ne podjetju. Zaposleni potrebujejo dosegljive cilje. Tako ostanejo motivirani, saj pred...

Intervju Samo Kenda (Berryska) 2

Rezerviraj si mesto na brezplačni delavnici

Delavnice so za udeležence brezplačne, število mest je zaradi želje po kakovostni izvedbi in omejitve prostora omejen.

Predlagamo, da se vpišete na seznam za obveščanje o terminih in lokacijah delavnic. Za vsa vprašanja smo dosegljivi na telefonski številki 01 600 10 10 in 031 402 888 oziroma nam pišete na e-naslov info@ecetera.si.

Stopite v stik z nami

Izberite namen svojega sporočila

Obdelava osebnih podatkov

Share This