Intervju Simon Cetin (Iprom)

Že od nekdaj me želja po novem žene naprej

Simon Cetin, partner v spletni medijski agenciji iPROM, se že skoraj 20 let ukvarja z digitalnim in spletnim oglaševanjem. In to zelo uspešno.

Podjetje iPROM praznuje 20 let delovanja. Kako ste vi doživeli njegov vzpon?

Prepričan sem, da nimamo na voljo dovolj prostora za izčrpen odgovor na to vprašanje. S prijateljem sva se po koncu študija odločila, da bova delala nekaj, kar bo imelo lepo prihodnost, kar bo povezano s tehnologijo. Začela sva s portalom z objavami cenikov podjetij, nekakšnim predhodnikom današnjih primerjalnikov cen, zatem sva se lotila izdelave sistema za procesiranje kreditnih kartic, ki omogoča nakupe prek interneta, česar takrat še ni bilo. Eden izmed »stranskih« projektov je bil takrat sistem za brezplačno izmenjavo oglasov, prvo komercialno oglaševalsko mrežo pa smo v podjetju postavili leta 2000 in začeli z izdelavo lastne programske opreme za oglaševanje. No, danes se ta tehnologija imenuje programatično oglaševanje, z njo pa vsi veliki igralci na trgu upravljajo oglaševanje na internetu. Vzpon je bil vsekakor pester, zato pa sedaj uživam v razgledu, ko vidim, kaj vse smo ustvarili in kaj še bomo. Predvsem gledam v prihodnost, saj se je sedanjost za iPROM že zdavnaj zgodila.

Intervju Simon Cetin (Iprom) 1

Katere poslovne lekcije ste se naučili in je nikoli ne boste pozabili?

Vztrajnosti. Veste, prvih pet let poslovanja družbe sva skupaj s soustanoviteljem Dejanom Struno delala praktično zastonj. Zgolj vztrajnost in želja, da narediva nekaj novega, sta naju gnali naprej. Tudi ko smo vstopili na področje digitalnega oglaševanja, so nam vsi potrjevali, da je v tem prihodnost, a denarnice ni želel odpreti nihče. Danes je vse drugače, oglaševalci namenijo digitalnim kanalom približno tretjino svojega oglaševalskega proračuna, odstotek pa se zadnja leta še povečuje.

Danes je iPROM vodilna digitalna agencija za celovito komuniciranje v digitalnih medijih. Kako gledate na to? Ste obsedeni z digitalnim?

Prav mogoče. Obseden sem z učinkovitostjo, digitalizacija in avtomatizacija sta le dva izmed ukrepov, kako jo doseči.

Vi se zagotovo zelo dobro spoznate na tehnologijo – kakšna bo tehnološka prihodnost. Se moramo bati robotov?

Strah je odveč. Trdno sem prepričan, da bodo prav roboti z vidika ohranjanja človeške vrste ključni. Tehnologija je tu za to, da nam pomaga, da gremo lahko naprej. Po njeni zaslugi že delamo in bomo v prihodnosti delali še bolje, nekaterih stvari nam ne bo niti treba početi, saj jih bodo namesto nas postorili stroji.

Kaj pa umetna inteligenca?

Naloga umetne inteligence je narediti nekaj »pametneje« in »bolje«. S strojnim učenjem in umetno inteligenco lahko posamezniki in podjetja že danes dobijo boljšo interpretacijo podatkov in se lahko bolje odločajo.

Kako lahko sploh tekmujete z velikanoma, kot sta Google in Facebook, ki si odrežeta daleč največji kos oglaševalskega kolača?

Ne gre za tekmo. Gre predvsem za pametno, preudarno in varno uporabo rešitev, ki jih različni ponudniki ponujajo, ne glede na njihovo velikost. Naročniki (tako mediji kot oglaševalci) nas najemajo tudi za to, da jim povemo, kje so prednosti in kje slabosti različnih načinov sodelovanja, ki jih te ponudniki omogočajo. Da jim pomagamo zavarovati in uporabiti ključne podatke, ki so njihova konkurenčna prednost. Pomagamo jim, da izkoriščajo prednosti in si ne delajo škode. Da so varni, ne glede na to, po katerih platformah posegajo.

Kaj potemtakem svetujete podjetjem, ki želijo oglaševati prek spleta in na digitalnih kanalih?

Predvsem to, naj zelo skrbijo za svoje podatke. Ti so in bodo čisto zlato. Podatki o tem, komu so bili oglasi prikazani, katera ciljna skupina se je odzvala na reklamna sporočila in kako, kako ta uporablja spletno stran podjetja in podobni, so ključni za optimizacijo poslovne strategije. Podatki so največja konkurenčna prednost slehernega podjetja, čeprav se marsikatero tega danes še ne zaveda.

Mar spletnega oglaševanja ne bodo v celoti prevzeli ameriški velikani?

Resno dvomim. Ko za oglaševanje uporabljate Googla ali Facebooka, pravzaprav poleg lastnih oglasov plačujete tudi raziskavo svojim konkurentom. Nad zbranimi podatki o kupcih, trgih in učinkih oglasnih sporočil namreč nimate nadzora, še huje, Google in Facebook jih nato preprodata dalje. Mi za naročnike razvijamo rešitve, ki omogočajo sodelovanje z različnimi ponudniki oglaševalskih rešitev, brez kritičnih vplivov na njihovo poslovanje. Naročniki nas najemajo, ker jim v digitalnem okolju zagotavljamo ne le rezultate, temveč tudi varnost.   

So programi za blokiranje spletnih oglasov za vas težava?

Niso. Ocenjeno čez palec, jih uporablja slaba petina uporabnikov na računalnikih in le peščica na mobilnih napravah. Na globalni ravni uporaba programov za blokiranje oglasov na investicije v oglaševanje v digitalnih medijih sploh ne vpliva, saj se praktično vse transakcije oglasnega prostora oziroma zakupi ciljnega občinstva v digitalnih medijih danes opravijo po ceni, ki se v realnem času določi glede na obstoječo ponudbo in povpraševanje. Tudi če bi hipotetično zaradi blokiranja oglasov v neki točno določeni nišni ciljni skupini lahko dosegli le polovico njene populacije, bi morali zainteresirani oglaševalci za doseganje te ciljne skupine pač plačati več.

Kaj najbolj cenite v življenju?

Čas, ki ga lahko namenim delu in razmišljanju na področjih, ki me veselijo.

Kako motivirati prodajalce?

Kako motivirati prodajalce?

Bonusi in nagrade niso vse, kar motivira prodajno osebje. Še zdaleč ne. Zaposlene v prodaji lahko motivirate na več načinov. Vsi poznamo cilje in nagrade ter bonuse. A gre tudi drugače. Za motivacijo lahko poskrbi že skupinsko tekmovanje. V enem izmed klicnih centrov...

Kdo so prodajni specialci?

Kdo so prodajni specialci?

V podjetjih najdemo takšne in drugačne prodajalce. A kdor želi resnično uspešno prodajati, potrebuje prodajne specialce. Specialci so v vojski enota za posebne naloge. So najbolj izurjeni in izkušeni vojaki. Njihova analogija v prodajnem svetu pa so prodajni...

Postavite realne prodajne cilje

Postavite realne prodajne cilje

Prodajo je težko natančno napovedati, a glede na poznavanje razmer, lahko izkušeni vodje postavijo realne prodajne cilje. Nedosegljivi cilji pa ne pomagajo nikomer, ne prodajnikom, ne podjetju. Zaposleni potrebujejo dosegljive cilje. Tako ostanejo motivirani, saj pred...

Intervju Simon Cetin (Iprom) 2

Rezerviraj si mesto na brezplačni delavnici

Delavnice so za udeležence brezplačne, število mest je zaradi želje po kakovostni izvedbi in omejitve prostora omejen.

Predlagamo, da se vpišete na seznam za obveščanje o terminih in lokacijah delavnic. Za vsa vprašanja smo dosegljivi na telefonski številki 01 600 10 10 in 031 402 888 oziroma nam pišete na e-naslov info@ecetera.si.

Stopite v stik z nami

Izberite namen svojega sporočila

Obdelava osebnih podatkov

Share This