Prizadevajte si pisati boljša besedila
Le malo spretnosti vas bo pripeljalo tako daleč kot pisanje prepričljivih stavkov. Sestavite jih v prošnje, ponudbe, poročila in predloge projektov. Seveda pa se morate najprej naučiti, kako dobro pisati.
Če ste komunikativni, se vam bo odprlo veliko vrat, ne glede na to, na katerem področju delate. Še več pa boste dosegli, če ste kakovostno pismeni. Razkrivamo pet nasvetov, ki vam bodo pomagali pri učenju boljšega pisanja.
- nasvet: Redno vadite pisanje
Če hočeš biti dober v nečem, moraš vaditi. Pisatelj Malcolm Gladwell je v svoji knjigi Outliers poudaril, da je na splošno potrebno 10.000 ur za obvladovanje neke spretnosti. Tudi športniki in drugi profesionalci (npr. fotografi) vam bodo povedali podobno.
Če nekaj vadite dlje časa, postanete v tem dobri. Vsaj, če sistematično pristopate k tej praksi.
Ko gre za pisanje, to pomeni vaditi z vrsto vsebine, na katero se želite osredotočiti. Torej se lotite dela, npr. vsak teden napišite nov blog ali dva za svojo spletno stran, vsak dan sestavite prodajno ponudbo, če pišete knjigo, vsak dan napišite vsaj eno stran.
- nasvet: Ne obremenjujte se s popolnostjo
Ena od najpogostejših ovir vseh, ki si prizadevajo postati pisatelji, je priseganje na popolnost. To je smiselno, saj je konkurenca velika in vsak želi biti naslednja zvezda v literarnem svetu. Dobra novica pa je, da vam ni treba skrbeti, da bo vaše pisanje popolno, še posebej, če ste začetnik. Sprva se boste seveda učili (in motili), medtem ko pišete, kar je povsem normalno in pričakovano.
Skrb za visoko kakovost je vsekakor pozitivna lastnost. Vendar ne morete dovoliti, da vas zavira do točke, ko ne končate (ali celo začnete) projektov, ker vas skrbi, da ne boste dosegli zamišljenega ideala.
- nasvet: Razvijte lasten pristop k pisanju
Ernest Hemingway je raje uporabljal svinčnike kot pisalne stroje, zato verjetno ne bi bil velik oboževalec tipkovnic. Victor Hugo pa je drugim avtorjem priporočal, da se zaklenejo v sobo/hišo, dokler ne dokončajo pisanja. Vsak izmed nas mora najti lasten pristop in motivacijo. Poskušate lahko z različno glasbo (ali popolno tišino), prostori, napravami …
- nasvet: Načrtujte vsebino, preden začnete pisati
Pisalna blokada je nekaj, s čimer se moramo vsi ukvarjati, ne glede na to, ali sestavljamo e-poštni dopis, pišemo roman ali zgolj objavo na družbenem omrežju. V nekem trenutku možgani morda ne bodo želeli sodelovati in izgubili boste veliko časa, saj boste težko našli navdih. Po naših izkušnjah je eden od najučinkovitejših načinov za izogibanje temu problemu pristop, po katerem posvetimo nekaj časa načrtovanju besedila še preden začnemo pisati. Tako pripravimo grob obris teme še preden nastane članek, razmišljamo o glavnih točkah in sporočilih, podnaslovih, uvodu in zaključku.
- nasvet: Pomagajte si z orodji, ki poenostavljajo proces pisanja
Vsi si želimo produktivnosti. Ne glede na področje, na katerem delate, obstajajo aplikacije, ki vam lahko pomagajo poenostaviti delovno življenje, če le veste, katere so in kako jih uporabljati. Pisanje ni izjema, saj je na voljo več programov, ki vam lahko pomagajo ustvariti bolj privlačno vsebino. Seveda jih ni treba uporabljati, če pa je na voljo orodje, ki vam lahko olajša življenje, njegovo uporabo vsekakor priporočamo.
Preverite, ali vam pridejo prav naslednja orodja:
Evernote: Ta aplikacija je odlična za shranjevanje hitrih beležk skozi ves dan. Lahko ga uporabite kadarkoli dobite navdih, saj deluje na mobilnih napravah in pozna sinhronizacijo z računalnikom.
Hemingway Editor: Ta aplikacija preveri vašo pisavo za natančnost in poudari stavke, ki so morda predolgi ali zapleteni. Žal ne pozna slovenskega jezika, vam bo pa v pomoč pri sestavi besedil v velikih tujih jezikih. Podobno nalogo obvlada tudi aplikacija Grammarly.
Stik s strankami je pomemben
Stik s strankami ni pomemben le z vidika prodajnih številk, temveč tudi za to, da zaposleni v prodaji in drugih oddelkih vidijo, za koga delajo in...
Kako motivirati prodajalce?
Bonusi in nagrade niso vse, kar motivira prodajno osebje. Še zdaleč ne. Zaposlene v prodaji lahko motivirate na več načinov. Vsi poznamo cilje in...
Kdo so prodajni specialci?
V podjetjih najdemo takšne in drugačne prodajalce. A kdor želi resnično uspešno prodajati, potrebuje prodajne specialce. Specialci so v vojski enota...
Postavite realne prodajne cilje
Prodajo je težko natančno napovedati, a glede na poznavanje razmer, lahko izkušeni vodje postavijo realne prodajne cilje. Nedosegljivi cilji pa ne...
Prodaja smo ljudje
V poslu se pogosto izkaže, da je od kakovosti ter cene izdelka ali storitve pomembnejša prodajna ekipa. Ljudje smo tisti, ki kupujemo in prodajamo,...
(Pre)nizka cena vam lahko tudi škodi
Nižanje prodajne cene je priljubljen ukrep pospeševanja prodaje. Ni pa brez posledic. Poleg očitnih pritiskov po višji marži in zaslužku podjetja in...
Rezerviraj si mesto na brezplačni delavnici
Delavnice so za udeležence brezplačne, število mest je zaradi želje po kakovostni izvedbi in omejitve prostora omejen.
Predlagamo, da se vpišete na seznam za obveščanje o terminih in lokacijah delavnic. Za vsa vprašanja smo dosegljivi na telefonski številki 01 600 10 10 in 031 402 888 oziroma nam pišete na e-naslov info@ecetera.si.