V poslu se pogosto izkaže, da je od kakovosti ter cene izdelka ali storitve pomembnejša prodajna ekipa. Ljudje smo tisti, ki kupujemo in prodajamo, zato velja investirati v dobro prodajno ekipo.

Če ste šele začeli graditi svojo prodajno ekipo, pričakujte veliko osipa in zamenjav. Prodaja je zahtevno delovno mesto, ki ima že sicer visoko fluktuacijo. Polovica ljudi, ki jih postavite v prodajo, se na tem mestu verjetno ne bo obnesla – pa če se še tako trudite. To je realnost.

Strokovnjaki zato priporočajo večnivojsko zaposlovanje v prodaji, pa tudi sočasno zaposlovanje več prodajalcev – tako imate boljši vpogled v to, kateri se v enakih pogojih bolje obnese. Če lahko, si privoščite 4 nove prodajalce. Verjetno se bo obdržal le eden, mogoče dva.

Mladi ali stari prodajalci?

Pri sestavi prodajne ekipe se pogosto pojavi dilema – se odločiti za mlade in »rezultatov lačne« kadre ali starejše, bolj izkušene kadre? Razmislite o kombinaciji. »Golobradci« bodo delali začetniške napake in vas stali marsikatere stranke in posla, starejši pa bodo dražji in postavljali veliko pogojev, pri čemer utegne biti njihova motivacija za delo precej nižja.

Želite si prodajalcev, ki so nekje vmes – takšnih, ki so se že nekje preizkusili, a se želijo še bolj dokaz(ov)ati. Če boste v službo vzeli nekoga, ki je ravnokar zaključil fakulteto, se prepričajte, da je delal v prodaji že kot študent oziroma da je vsaj priložnostno delal med študijem. Taki ljudje namreč znajo bolje ceniti pomen vsakega zasluženega evra.

Share This