B2B ali B2C marketing? Vseeno je!
Čeprav bi menili, da je trženje posameznikom močno različno od trženja podjetjem, to v praksi ne drži. Ključne osnove in strategije so namreč enake.
Trženje je pač trženje. Želimo si prodati tisto, kar izdelujemo ali ponujamo, pri tem pa nas pravzaprav ne zanima, ali naš izdelek, vsebino ali storitev kupi posameznik ali podjetje. Večina kupcev, tako domačih kot poslovnih, ob nakupu išče zadovoljevanje potreb, zato moramo besedila in ponudbe zapeljati tako, da jim ponudimo pravo zadovoljitev, pa naj bo ta povezana z odpravo bolečine ali povečanjem udobja. Vse to smo že jemali.
Majhne razlike
Področji trženja podjetjem (B2B) oziroma posameznikom (B2C) se v praksi le malenkostno razlikujeta. Ob trženju velja imeti v mislih predvsem to, da večina posameznikov z nakupom izdelka ali storitve, ki ne sodi na področje osnovnih potreb, kupuje udobje ali užitek. Podjetja pa pretežno kupujejo tisto, kar pač v določenem trenutku potrebujejo za rešitev svojih poslovnih potreb, zato je v tem primeru vpletenih manj čustev, ki jih lahko izkoristimo v prodajne namene. Večja podjetja imajo celo namenske oddelke nabave, kjer čustva praktično nimajo kaj iskati, štejejo le gole številke in dejstva.
A oboji se odzivajo na podobne prodajne prijeme – izdatne popuste, najboljše razmerje med ceno in dobljenim ipd.
Na kaj paziti?
Predvsem na to, kako boste izdelek ali storitev predstavili ciljni stranki. Posamezniki imajo mešano poznavanje naših izdelkov in storitev, le redki med njimi so pravi strokovnjaki. Besedila, ki nagovarjajo posameznike, so lahko zato bolj preprosta, da zajamejo širši krog ljudi. Na drugi strani pa velja, da so poslovne stranke pogosto zelo dobro podučene o naših storitvah in izdelkih. V tem primeru velja trženjsko komunikacijo prilagoditi višanju produktivnosti ali nižanju stroškov, saj gre to podjetjem najbolj v uho. Prav tako se velja pri nagovarjanju podjetij izogibati pretiranim posploševanjem, saj bi nas morebiti podjetja označila za nestrokovnega ponudnika.
Stik s strankami je pomemben
Stik s strankami ni pomemben le z vidika prodajnih številk, temveč tudi za to, da zaposleni v prodaji in drugih oddelkih vidijo, za koga delajo in...
Kako motivirati prodajalce?
Bonusi in nagrade niso vse, kar motivira prodajno osebje. Še zdaleč ne. Zaposlene v prodaji lahko motivirate na več načinov. Vsi poznamo cilje in...
Kdo so prodajni specialci?
V podjetjih najdemo takšne in drugačne prodajalce. A kdor želi resnično uspešno prodajati, potrebuje prodajne specialce. Specialci so v vojski enota...
Postavite realne prodajne cilje
Prodajo je težko natančno napovedati, a glede na poznavanje razmer, lahko izkušeni vodje postavijo realne prodajne cilje. Nedosegljivi cilji pa ne...
Prodaja smo ljudje
V poslu se pogosto izkaže, da je od kakovosti ter cene izdelka ali storitve pomembnejša prodajna ekipa. Ljudje smo tisti, ki kupujemo in prodajamo,...
(Pre)nizka cena vam lahko tudi škodi
Nižanje prodajne cene je priljubljen ukrep pospeševanja prodaje. Ni pa brez posledic. Poleg očitnih pritiskov po višji marži in zaslužku podjetja in...
Rezerviraj si mesto na brezplačni delavnici
Delavnice so za udeležence brezplačne, število mest je zaradi želje po kakovostni izvedbi in omejitve prostora omejen.
Predlagamo, da se vpišete na seznam za obveščanje o terminih in lokacijah delavnic. Za vsa vprašanja smo dosegljivi na telefonski številki 01 600 10 10 in 031 402 888 oziroma nam pišete na e-naslov info@ecetera.si.