Cenovna pogajanja in ego
V poslu prej ali slej naletite na pogajanja o ceni, posebej, če gre za večje zneske ali projekte. Boste iz njih izšli kot zmagovalec?
Manjša kot je razsežnost vaše komunikacije z drugo stranjo, manj vzvodov za učinkovito pogajanje o ceni imate. E-pošta je vsekakor boljša možnost za cenovna pogajanja od sporočil SMS, telefonski klic je boljši od e-pošte, videokonferenčni klic je boljši od telefonskega in pogovor v živo je boljši od katerega koli od prej naštetih. Večdimenzionalna komunikacija vam omogoča, da ne samo komunicirate, ampak natančneje in hitreje »preberete« drugo stran ter dogovor glede cene premaknete naprej in čez ciljno črto.
Iskanje prave cene
Na pogajanja o cenah ne glejte kot na bitko volje. Na situacijo glejte kot na iskanje prave cene, ki prinaša obojestranske koristi. Če se obe strani strinjata glede postavljene cene in jima prinaša korist, potem bo pogajanje kratko in neboleče.
Nasvet za cenovno pogajanje za prodajalce: vedno začnite s cenami iz cenika. Če stranki takoj ponudite popust, že v prvem predlogu, ji to da vedeti, da so vaši izdelki vredni plačila po ceniku. Nikoli ne razdajajte popustov, razen če imate s stranko vnaprejšnji dogovor glede cen (npr. med distributerji in pooblaščenimi prodajalci). Popust naj stranka dobi le, če ga zna argumentirati (npr. z nižjo ceno pri bližnjem prodajalcu).
Večji kot je vložek, več pozornosti zahteva
Med pogajanji glede cene je ključnega pomena, da postavite veliko vprašanj in poskušate razumeti drugo stran. Šele takrat lahko pričakujete, da vas bodo razumeli tudi drugi. Šele ko boste razumeli položaj stranke (prodajalca ali kupca), boste lahko našli »win-win« scenarij za obe strani.
Vloga ega
Ego je hecna stvar, ga pa nikakor ne gre podcenjevati. Vedno dajte popust stranki, ki se želi pogajati za popust (pa čeprav ne v želeni višini). Tako boste pridobili stranko, saj ji bo njen ego govoril, da je bila uspešna – pridobila je popust.
Kako motivirati prodajalce?
Bonusi in nagrade niso vse, kar motivira prodajno osebje. Še zdaleč ne. Zaposlene v prodaji lahko motivirate na več načinov. Vsi poznamo cilje in...
Kdo so prodajni specialci?
V podjetjih najdemo takšne in drugačne prodajalce. A kdor želi resnično uspešno prodajati, potrebuje prodajne specialce. Specialci so v vojski enota...
Postavite realne prodajne cilje
Prodajo je težko natančno napovedati, a glede na poznavanje razmer, lahko izkušeni vodje postavijo realne prodajne cilje. Nedosegljivi cilji pa ne...
Prodaja smo ljudje
V poslu se pogosto izkaže, da je od kakovosti ter cene izdelka ali storitve pomembnejša prodajna ekipa. Ljudje smo tisti, ki kupujemo in prodajamo,...
(Pre)nizka cena vam lahko tudi škodi
Nižanje prodajne cene je priljubljen ukrep pospeševanja prodaje. Ni pa brez posledic. Poleg očitnih pritiskov po višji marži in zaslužku podjetja in...
Prizadevajte si pisati boljša besedila
Le malo spretnosti vas bo pripeljalo tako daleč kot pisanje prepričljivih stavkov. Sestavite jih v prošnje, ponudbe, poročila in predloge projektov....
Rezerviraj si mesto na brezplačni delavnici
Delavnice so za udeležence brezplačne, število mest je zaradi želje po kakovostni izvedbi in omejitve prostora omejen.
Predlagamo, da se vpišete na seznam za obveščanje o terminih in lokacijah delavnic. Za vsa vprašanja smo dosegljivi na telefonski številki 01 600 10 10 in 031 402 888 oziroma nam pišete na e-naslov info@ecetera.si.