B2B ali B2C marketing? Vseeno je!
Čeprav bi menili, da je trženje posameznikom močno različno od trženja podjetjem, to v praksi ne drži. Ključne osnove in strategije so namreč enake.
Trženje je pač trženje. Želimo si prodati tisto, kar izdelujemo ali ponujamo, pri tem pa nas pravzaprav ne zanima, ali naš izdelek, vsebino ali storitev kupi posameznik ali podjetje. Večina kupcev, tako domačih kot poslovnih, ob nakupu išče zadovoljevanje potreb, zato moramo besedila in ponudbe zapeljati tako, da jim ponudimo pravo zadovoljitev, pa naj bo ta povezana z odpravo bolečine ali povečanjem udobja. Vse to smo že jemali.
Majhne razlike
Področji trženja podjetjem (B2B) oziroma posameznikom (B2C) se v praksi le malenkostno razlikujeta. Ob trženju velja imeti v mislih predvsem to, da večina posameznikov z nakupom izdelka ali storitve, ki ne sodi na področje osnovnih potreb, kupuje udobje ali užitek. Podjetja pa pretežno kupujejo tisto, kar pač v določenem trenutku potrebujejo za rešitev svojih poslovnih potreb, zato je v tem primeru vpletenih manj čustev, ki jih lahko izkoristimo v prodajne namene. Večja podjetja imajo celo namenske oddelke nabave, kjer čustva praktično nimajo kaj iskati, štejejo le gole številke in dejstva.
A oboji se odzivajo na podobne prodajne prijeme – izdatne popuste, najboljše razmerje med ceno in dobljenim ipd.
Na kaj paziti?
Predvsem na to, kako boste izdelek ali storitev predstavili ciljni stranki. Posamezniki imajo mešano poznavanje naših izdelkov in storitev, le redki med njimi so pravi strokovnjaki. Besedila, ki nagovarjajo posameznike, so lahko zato bolj preprosta, da zajamejo širši krog ljudi. Na drugi strani pa velja, da so poslovne stranke pogosto zelo dobro podučene o naših storitvah in izdelkih. V tem primeru velja trženjsko komunikacijo prilagoditi višanju produktivnosti ali nižanju stroškov, saj gre to podjetjem najbolj v uho. Prav tako se velja pri nagovarjanju podjetij izogibati pretiranim posploševanjem, saj bi nas morebiti podjetja označila za nestrokovnega ponudnika.
Do boljših rezultatov s sodelovanji in partnerstvi
Slovenski pregovor pravi, da več glav več ve. Vemo tudi, da več rok lahko več postori. Kaj pa v poslu – bi si upali nastopati skupaj s konkurentom?...
Spletna ali papirna predstavitev?
Zagotovo ste v en dah odgovorili spletna. Pa ni nujno tako. Papir postaja stvar prestiža, a izdelek mora biti v obeh primerih vsebinsko vrhunski....
Tudi e-poštni podpis je pomemben. Za prodajo.
E-poštni podpis je morda najbolj zapostavljena priložnost v poslovnih komunikacijah. Dobro oblikovan e-poštni podpis vam daje zadnjo priložnost, da...
Kako promovirati storitve na družbenih omrežjih?
Prodaja oziroma pospeševanje prodaje izdelkov in storitev se zelo razlikuje. Tudi na družbenih omrežjih. Prodaja storitev je lahko težka naloga. Če...
Kako ugotoviti, kakšnih vsebin si želi občinstvo?
Kakovostne vsebine so ključne za trženje, obisk spletne strani in njeno privlačnost v spletnih iskalnikih. Dobra vsebina spreminja priložnostne...
Vsebine, s katerimi vas bodo opazili na družbenih omrežjih
Se vam zdijo objave, ki ji ustvarjate na družbenih omrežjih, dolgočasne? Se zdijo dolgočasne obiskovalcem? Potem je čas, da stvari začinite. Kako?...
Rezerviraj si mesto na brezplačni delavnici
Delavnice so za udeležence brezplačne, število mest je zaradi želje po kakovostni izvedbi in omejitve prostora omejen.
Predlagamo, da se vpišete na seznam za obveščanje o terminih in lokacijah delavnic. Za vsa vprašanja smo dosegljivi na telefonski številki 01 600 10 10 in 031 402 888 oziroma nam pišete na e-naslov info@ecetera.si.