Poznate zgodbo nove Coca Cole? Če niste med starejšimi, je verjetno ne. Tudi zato, ker so kupci podjetju dokazali, da ne želijo nove pijače, čeprav je bila ta na slepih testiranjih boljša.

Pred skoraj 40 leti so se v podjetju Coca Cola odločili, da bodo spremenili okus svoje najbolje prodajane pijače, ki nosi tudi ime podjetja. A »nova Coca Cola« je doživela tržni neuspeh kljub temu, da je podjetje na slepih preizkusih dokazalo, da jo večina kupcev označi za bolj okusno od stare različice. Pa to preprosto ni bilo dovolj. Podjetje je celo vsak dan prejelo več deset tisoč klicev in pisem ljudi, ki so želeli ohraniti staro pijačo, torej tisto, ki so jo pili že leta oziroma desetletja.

Novosti so dvorezen meč

Coca Cola se je na zelo grob način naučila lekcije, ki bi jo moral poznati vsak tržnik oziroma prodajalec. Ljudje smo zelo občutljivi na spremembe, posebej če so te večje po obsegu oziroma posledicah. Podobno je s tehničnimi in drugimi novostmi, pri katerih podjetje prevzema določeno mero tveganja. Včasih sta možnosti le dve – potencialni kupec se novosti razveseli in zaradi nje tudi kupi nov izdelek, lahko pa ga novost (ali več njih) zmede in odvrne od nakupa.

Česa ne smete (nikoli) spreminjati

V prodaji ali trženju tako nikoli ne smete spremeniti tistih ključnih značilnosti, zaradi katerih sploh imate kupce oziroma te vplivajo na njihovo zvestobo oziroma stvari, zaradi katerih ste (najbolj) prepoznavni.

Share This