Kako v marketingu uporabljati metafore?
Moč metafor je v tem, da ustvarjajo živahne, preproste slike v naši glavi, kjer ostanejo brez popačenja. Metafore lahko uporabite kot marketinško orodje, saj imajo izjemen potencial. A ne vse.
Metafore so del figurativnega jezika. Gre za navadne ali celo dolgočasne izjave, začinjene na privlačen, ustvarjalen in čustveno privlačen način. Pogosto uporabljajo pretiravanje, vendar ne z namenom dramatiziranja, temveč zato, da poudarijo sporočilo.
6 vrst metafor
Obstaja več različnih vrst metafor, spoznavanje z njimi vam bo pomagalo izbrati pravo.
Absolutne metafore se imenujejo tudi anti-metafore ali paralogične metafore; niso lahko razumljive in bralca pogosto zmedejo. Npr. »Stari je bil mrtev kot kamen«. Absolutnih metafor v trženju raje ne uporabljajte.
Mrtve metafore so tiste, ki so praktično izprane, bile so v uporabi tako dolgo, da ne naredijo več vtisa na bralca. Tudi te raje izpustite.
Razširjene metafore najdete v knjižnih delih, npr. Shakespeare je dejal »ves svet je oder«, v romanu Romeo in Julija pa je slednjo primerjal s soncem. Tudi razširjene metafore so pogosto kompleksne in zato manj primerne za rabo v poslu, saj bralca lahko zmedejo in se jim velja izogniti.
Mešane metafore združujejo dve ali več metafor. Npr. »Zlomil mi je srce, vendar sem se vrnila v igro in sem prepričana, da bodo moški kmalu začeli deževati.« No, tudi takim metaforam se izognite.
Korenske metafore so razširjen del stališča posameznika; oblikujejo ali izražajo, kako se oseba počuti. Nekatere od njih so tudi mrtve metafore. »Življenje je potovanje« je primer korenske metafore, ki je tudi – odvisno od tega, koga vprašate – mrtva metafora. V trženju lahko ustvarite lastno korensko metaforo za vašo blagovno znamko in jo uporabite kot slogan ali v oglaševalskih akcijah. Slednje bo še posebej koristno, če imate najsodobnejši izdelek, nekaj, česar trg še ni videl in ga želite razložiti na način, ki si ga bodo ljudje zapomnili.
Znakovne metafore se povezujejo s čutili – vidom, zvokom, vonjem, okusom ali dotikom. Bralcu se zdi, da doživljajo sceno iz prve roke, zato so tudi nepozabne. Znakovne metafore uporabljajo senzorične besede za primerjavo. »Tvoj glas je glasba za moja ušesa« ali pa »to rojstnodnevno presenečenje je bila češnja na torti«.
Kako zadovoljiti stranko?
Kaj naredite, če vas nekdo zelo pozitivno preseneti? Vsem poveste o tem. Prav zato mora biti zadovoljevanje potreb strank prioriteta podjetij in...
Z obrnjeno piramido do uspešnejših e-poštnih kampanj
Cilj vsake e-poštne kampanje je, da bralce spodbudi k nadaljevanju in dokončanju neke vrste dejanja. Od prejemnikov želite, da nekaj kupijo ali se...
Kako dvigniti učinkovitost klicnega centra?
Mar vaše podjetje premore klicni center? Če ste odgovorili pritrdilno, berite dalje. Tradicionalno je klicni center podjetja rasel organsko,...
Kaj morate vedeti še pred pripravo nagradne igre?
Nagradne igre so odličen način, kako za relativno majhen vložek dobiti kontaktne podatke več sto ali celo tisoč potencialnih strank. A pazite, da se...
Kako voditi stranke?
Ne glede na to, kako vrhunsko e-poštno sporočilo, spletno stran ali brošuro ste pripravili, ne pozabite vključiti mehanizmov, ki stranke vodijo k...
Pripovedništvo kot marketinško orodje
Pripovedovanje zgodb oziroma pripovedništvo je tisto, ki danes dela razliko med blagovnimi znamkami in izdelki. Ga uporabljate? In zakaj ne? Vaša...
Rezerviraj si mesto na brezplačni delavnici
Delavnice so za udeležence brezplačne, število mest je zaradi želje po kakovostni izvedbi in omejitve prostora omejen.
Predlagamo, da se vpišete na seznam za obveščanje o terminih in lokacijah delavnic. Za vsa vprašanja smo dosegljivi na telefonski številki 01 600 10 10 in 031 402 888 oziroma nam pišete na e-naslov info@ecetera.si.