Kako v marketingu uporabljati metafore?
Moč metafor je v tem, da ustvarjajo živahne, preproste slike v naši glavi, kjer ostanejo brez popačenja. Metafore lahko uporabite kot marketinško orodje, saj imajo izjemen potencial. A ne vse.
Metafore so del figurativnega jezika. Gre za navadne ali celo dolgočasne izjave, začinjene na privlačen, ustvarjalen in čustveno privlačen način. Pogosto uporabljajo pretiravanje, vendar ne z namenom dramatiziranja, temveč zato, da poudarijo sporočilo.
6 vrst metafor
Obstaja več različnih vrst metafor, spoznavanje z njimi vam bo pomagalo izbrati pravo.
Absolutne metafore se imenujejo tudi anti-metafore ali paralogične metafore; niso lahko razumljive in bralca pogosto zmedejo. Npr. »Stari je bil mrtev kot kamen«. Absolutnih metafor v trženju raje ne uporabljajte.
Mrtve metafore so tiste, ki so praktično izprane, bile so v uporabi tako dolgo, da ne naredijo več vtisa na bralca. Tudi te raje izpustite.
Razširjene metafore najdete v knjižnih delih, npr. Shakespeare je dejal »ves svet je oder«, v romanu Romeo in Julija pa je slednjo primerjal s soncem. Tudi razširjene metafore so pogosto kompleksne in zato manj primerne za rabo v poslu, saj bralca lahko zmedejo in se jim velja izogniti.
Mešane metafore združujejo dve ali več metafor. Npr. »Zlomil mi je srce, vendar sem se vrnila v igro in sem prepričana, da bodo moški kmalu začeli deževati.« No, tudi takim metaforam se izognite.
Korenske metafore so razširjen del stališča posameznika; oblikujejo ali izražajo, kako se oseba počuti. Nekatere od njih so tudi mrtve metafore. »Življenje je potovanje« je primer korenske metafore, ki je tudi – odvisno od tega, koga vprašate – mrtva metafora. V trženju lahko ustvarite lastno korensko metaforo za vašo blagovno znamko in jo uporabite kot slogan ali v oglaševalskih akcijah. Slednje bo še posebej koristno, če imate najsodobnejši izdelek, nekaj, česar trg še ni videl in ga želite razložiti na način, ki si ga bodo ljudje zapomnili.
Znakovne metafore se povezujejo s čutili – vidom, zvokom, vonjem, okusom ali dotikom. Bralcu se zdi, da doživljajo sceno iz prve roke, zato so tudi nepozabne. Znakovne metafore uporabljajo senzorične besede za primerjavo. »Tvoj glas je glasba za moja ušesa« ali pa »to rojstnodnevno presenečenje je bila češnja na torti«.
Napake, s katerimi odbijate kupce
Podjetja se prodajne komunikacije s potencialnimi kupci lotevajo na različne načine in preko različnih kanalov. Prodajna pisma, letaki, brošure,...
Je mar res pomembna le nizka/nižja cena?
Če menite, da nimate več učinkovitega ukrepa, kot le znižanje cene, premislite še enkrat. Nižanje cen lahko kaj hitro vodi v cenovno vojno, od...
Vsak zakaj ima svoj zato
Številna vprašanja se začno z zakaj. Zakaj prodajate? Zakaj prodate? Predvsem pa morate najti odgovor na vprašanje: »Zakaj bi kupec nekaj kupil...
Kako prepričati stranko?
Verjetno ste že večkrat doživeli vprašanje s strani potencialne stranke: »Povejte mi, zakaj bi to kupil ravno od vas?« In na to vprašanje morate...
Kdaj stranki postreči s priporočilom?
Pravijo, da ni slabega trenutka za serviranje priporočila. Res pa je, da so nekateri trenutki primernejši od drugih. Kdaj je torej pravi čas?...
Zakaj so (nekatere) stranke zveste?
Stranke postanejo zveste takrat, ko podjetju ali blagovni znamki zaupajo. Ko imajo občutek, da so jim bolj pomembne od denarja, ki ga prinašajo....
Rezerviraj si mesto na brezplačni delavnici
Delavnice so za udeležence brezplačne, število mest je zaradi želje po kakovostni izvedbi in omejitve prostora omejen.
Predlagamo, da se vpišete na seznam za obveščanje o terminih in lokacijah delavnic. Za vsa vprašanja smo dosegljivi na telefonski številki 01 600 10 10 in 031 402 888 oziroma nam pišete na e-naslov info@ecetera.si.